SPOŠTOVANJE

POSLUŠANJE

RAZUMEVANJE

ODOBRAVANJE

PRIJAZNOST

STRPNOST

SAMOSPOŠTOVANJE

SAMOZAVEST


(Vir:http://www.tomokriznar.com/slike/33.jpg)

Številni avtorji medkulturnost opredeljujejo kot sobivanje, sodelovanje, sovplivanje in dopolnjevanje različnih kultur, narodov, spolov ter verstev. Potrebno je premagovati predsodke do drugačnih ter z njimi vzpostavljati interakcijo in komunikacijo. Takšen odnos bogati posameznike in družbo ter razvija pozitiven pogled na druge narode in kulture.

Zagotovo je za sobivanje zelo pomembno, da lahko izražamo svoja mnenja in govorimo tudi o svojih negativnih občutkih – tako se strah razblini in ne krepi. Ob pripravljenih prosojnicah in posnetkih so se prvi dve šolski uri učenci z učitelji odkrito pogovarjali o kulturi, raznolikosti v naravi in večkulturni družbi oziroma medkulturni družbi – izražali so tudi svoje dvome, dobre in slabe izkušnje, tudi spraševali.

Kaj pa je privedlo do tega, da so danes skoraj vse družbe bolj ali manj večkulturne, tudi medkulturne? Več vzrokov: želja po boljšem življenju (ekonomski migranti), beg iz domovine zaradi vojne, ljubezen idr.

Tehnološki in družbeni napredek pa danes mladim omogočata tudi številne mednarodne študijske izmenjave. Tako je študij v Slovenijo privedel za krajši oziroma daljši čas tudi dva študenta, in sicer Rosenda Rodenasa iz Španije in Valdemarja Barana iz Litve, ki sta nas obiskala v okviru šolskega projekta Erasmus + Po znanje čez prag in WIC projekta (CMEPIUS: World in classroom – Svet v razredu). Učencem od 6. do 9. razreda sta v šolski telovadnici predstavila svoji državi, njuno kulturo in jezik. Valdemar je pripravil za učence majhno presenečenje: kratek kviz in nagradil najboljša učenca s čokolado. Na koncu so učenci prisluhnili še zanimivi predstavitvi našega spoštovanega delavca in sodelavca šole Victorja Sayeda, ki nam je približal državo Libanon, njeno kulturo in jezik, saj je njegova mama Slovenka, oče pa Libanonec.

(Visited 24 times, 1 visits today)