Raziskovalna dejavnost 2023/2024

Na 41. srečanju Mladi za napredek Maribora smo sodelovali s štirimi raziskovalnimi nalogami in z dvema inovacijskima predlogoma.

Naslov raziskovalne naloge: A veš, kaj poslušaš?

Raziskovalno področje: umetnost

Avtorica: Nina Jančič

Mentorica: Nina Zemljak

Mladi za napredek Maribora: srebrno priznanje

Državno srečanje mladih raziskovalcev: bronasto priznanje

Mladostniki so že od nekdaj obkroženi z glasbo, saj glasba mlade povezuje, jih druži, jim nudi sprostitev ter veselje, zato jo radi poslušajo v najrazličnejših situacijah. Nekatere bolj pritegneta melodija in ritem pesmi, medtem ko se drugi bolj osredotočijo na besedilo in sporočilo pesmi ter se tako poistovetijo z njo. Zdi se, da so dandanes med najbolj priljubljenimi in popularnimi pesmimi prav tiste v tujem jeziku. To me je vzpodbudilo k raziskovanju poslušanja glasbe v tujem jeziku med mladostniki in razumevanja besedil  v tujem jeziku. V svoji raziskovalni nalogi bi rada izvedela, če mladostnike bolj zanimata melodija in popularnost pesmi ali ob poslušanju posvečajo večjo pozornost njihovi vsebini in pomenu. Prav tako želim raziskati ali si mladostniki prevedejo vsebino pesmi v tujem jeziku, ki je ne razumejo, in ali jim je le-ta sploh pomembna. Raziskovanje bom izvedla s pomočjo ankete med učenci 3. triade osnovne šole. Moj namen je, da bi mlade spodbudila k zavestnejšemu poslušanju njihove najljubše glasbe v tujem jeziku ter bi tako dejansko razumeli besedilo in vsebino pesmi, ki jih poslušajo in si jih prepevajo.

Naslov raziskovalne naloge: Varuhi narave ali krvosesi z bremenom – razumevanje vloge, pomena in morebitnih posledic iztrebljanja komarjev

Raziskovalno področje: veterinarstvo

Avtorici: Julija Gec, Julija Gerlič

Mentorica: Polonca Sabolek

Mladi za napredek Maribora: bronasto priznanje

Državno srečanje mladih raziskovalcev: srebrno priznanje

 Letošnje leto se nama je zazdelo, da se je število komarjev zelo povečalo. Ljudje velikokrat rečejo, da je vsaka stvar na tem svetu z določenim namenom, zato sva se vprašali, zakaj obstajajo komarji. Odločili sva se, da bova raziskali, kakšno vlogo imajo komarji v ekosistemu, zakaj so komarji koristni in zakaj škodljivi, kateri so načini za zatiranje komarjev, kateri za odganjanje komarjev stran od nas in kakšne posledice bi pustilo popolno izumrtje oziroma iztrebljenje komarjev.

Naslov inovacijskega predloga: Začetni tečaj slovenščine Julingo

Raziskovalno področje: slovenski jezik

Avtorici: Julija Gec, Julija Gerlič

Mentorica: Blanka Kovačec

Mladi za napredek Maribora: srebrno priznanje

Državno srečanje mladih raziskovalcev: bronasto priznanje

V inovacijskem predlogu sva se osredotočili na učenje slovenščine kot drugega jezika. Imava kar nekaj sošolcev, ki so se preselili v Slovenijo. Ko so se začeli učiti slovenščino, niso imeli nobenega spletnega orodja, ki bi jim pomagalo, da bi se lahko samostojno učili. Odločili sva se, da novo priseljenim učencem omogočiva začetno učenje slovenščine s pomočjo video posnetkov na kanalu YouTube, ki sva jih sami posneli in zmontirali. Preden sva se lotili praktičnega dela, sva s pomočjo intervjujev izvedeli, kako so se priseljenci naše šole počutili prvo leto v Sloveniji in kaj so pri učenju slovenščine najbolj potrebovali, ampak jim to ni bilo dostopno.

Naslov raziskovalne naloge: Ali je volk res hudoben in lisica res zvita?

Raziskovalno področje: interdisciplinarno področje

Avtor: Blaž Gregorn

Mentorici: Blanka Kovačec, Bojana Cingerli

Mladi za napredek Maribora: zlato priznanje

Državno srečanje mladih raziskovalcev: zlato priznanje

V raziskovalni nalogi sem najprej z analizo literature predstavil lastnosti živali iz slovenskih basni. Skušal sem ugotoviti, katere od lastnosti so tipizirane, katere lastnosti jim pripisujejo sedmošolci in kakšne so njihove lastnosti v resničnem življenju. Lastnosti sem sproti preverjal v strokovni literaturi in SSKJ, anketiral učence in naredil intervjuja s strokovnjakoma na tem področju. Živali sem tudi klasificiral. Na koncu sem primerjal izpisane lastnosti iz basni z lastnostmi učencev, tipiziranimi lastnostmi in tistimi, ki mi jih je podal poznavalec tega področja. Ugotovil sem, da vse živali nimajo tipiziranih lastnosti in da se tiste s tipiziranimi lastnostmi v basnih ne izkažejo vedno s svojo značilno lastnostjo. Prav tako se lastnosti živali v basnih in v resničnem življenju razlikujejo. Svoje ugotovitve bom predstavil vrstnikom pri urah slovenščine, povzetek naloge pa bo objavljen tudi na šolski spletni strani.

Naslov inovacijskega predloga: Minotavrov labirint

Raziskovalno področje: književnost

Avtorja: Jakob Jaša Ključevšek, Tevž Šosterič Grm

Mentorica: Kaja Hercog

Mladi za napredek Maribora: zlato priznanje

Državno srečanje mladih raziskovalcev: srebrno priznanje

Velja prepričanje, da mladi ne beremo veliko in da ne beremo radi. To za naju ne velja. Že od otroštva naju privlači svet domišljije, kjer je mogoče vse. Eno od področij, ki nama je zelo všeč, je grška mitologija. Ker sva sedmošolca, je prav to šolsko leto tisto, ko se z mitologijo srečamo pri zgodovini, še posebej vesela pa sva bila, ko sva izvedela, da bova za opravljeno domače branje morala prebrati Stare grške bajke. Gre za precej obsežno knjigo, kar večino najinih vrstnikov odvrne od branja. Prav zaradi tega sva se odločila, da bova sošolce za branje motivirala tako, da bodo po prebranem delu znanje preverili drugače. Izdelala sva družabno igro, ki sva jo poimenovala Minotavrov labirint. Igra se na igralni plošči, napreduje pa vsak, ki pravilno odgovori na vprašanja, zapisana na karticah. Igra je povsem najino delo, saj sva poskrbela tudi za likovno podobo. Da pa je narejena kakovostno, sva najprej prebrala izbrano knjigo, nato pa sva nadaljevala z raziskovanjem grške mitologije, zlasti bogov, ki v knjigi nastopajo. Na koncu so igro preizkusili starejši učenci, ki so Stare grške bajke že prebrali lani.

Naslov raziskovalne naloge: Ali je bilo orožje krivo za italijanski poraz na soški fronti?

Raziskovalno področje: zgodovina

Avtorja: Matevž Marhold, Nejc Marhold

Mentorica: Bojana Cingerli

Mladi za napredek Maribora: zlato

Državno srečanje mladih raziskovalcev: bronasto priznanje

V svoji raziskovalni nalogi sva opisala potek soške fronte, prav tako sva razvrstila časovno zaporedje dogodkov. Za lažjo predstavo sva obiskala muzeje in tudi teren, kjer so potekali boji. Primerjala sva orožje obeh strani in s pomočjo številnih virov izvedela veliko zanimivih informacij. Pri nalogi sva opisala pomembne dogodke, orožje in predmete, ki so jih uporabljali na soški fronti. Opredelila sva posledice bojev na Soči za lokalno prebivalstvo ter opisala vtise in občutke, ki sva jih dobila pri izdelavi naloge.

(Visited 60 times, 1 visits today)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost